Pierwszego stycznia zaczynasz dietę? Świetnie! Hmm… a który rok z rzędu to powtarzasz? Nie da się ukryć, że postanowienia noworoczne to coś, co bardzo lubi się nie udawać. Po tygodniu, miesiącu, albo o nich zapominamy, albo po prostu szybko się poddajemy.

Często problem nie leży w samej zmianie, którą chcemy dokonać, ale w sposobie w jaki do niej podchodzimy.
Wyjawiam 3 niezawodne rozwiązania, które mogą pomóc Ci w racjonalnym podejściu do postanowień noworocznych i ich skutecznym realizowaniu! W końcu dowiesz się jak schudnąć w nowym roku. A najważniejsze.. Na samym końcu 🙂


NOWY ROK – NOWY JA!

Jeśli na Twojej liście postanowień noworocznych pojawiła się zdrowa dieta lub odchudzanie, to jestem pewna, że to nie pierwsze Twoje podejście do tego tematu. Więc jak w końcu osiągnąć wymarzone cele i skutecznie schudnąć w nowym roku?

1. Spisz swoje rozwiązania i cele.

Do każdego celu prowadzi jakaś droga. Zapisz sobie co chcesz osiągnąć, a następnie dobierz metody, dzięki którym będzie to możliwe. Jeśli np. chcesz zacząć jeść regularnie to najlepszym rozwiązaniem będzie tworzenie sobie listy zakupów oraz wcześniejsze przygotowywanie posiłków. Zapisując te rzeczy, dokładnie wiesz co masz zrobić, aby osiągnąć swój cel.

Jeżeli Twoim celem jest regularne jedzenie, to drogą do niego będzie wcześniejsze przygotowywanie posiłków.
2. Zmiany wprowadzaj stopniowo.

Rzucanie się na głęboką wodę nie będzie najlepszym pomysłem, jeśli chcesz wytrwać w swoich postanowieniach noworocznych. Jeżeli wprowadzasz jakąś zmianę w swoim odżywianiu, niech będą to na początek 1-2 rzeczy. gdy te drobiazgi staną się dla Ciebie rutyną, wprowadź kolejne. Ale znowu stopniowo!

3. Zamień stary nawyk na nowy.

Trudno zmieniać coś co siedzi w nas od lat. Jeżeli Twoim nawykiem jest jedzenie deseru po obiedzie, to n pewno ciężko będzie Ci z tego rezygnować. Zamiast męczyć się z tą myślą do wieczora i w końcu rzucić się na paczkę ciastek, to weź sobie po obiedzie zdrowego batonika. Następnym razem zamień go na owoc i cukierka. Później niech zostanie tylko owoc. Po kilku takich etapach słodycze po obiedzie zupełnie nie będą Ci potrzebne.

Pamiętaj!

Rok ma 365 dni, więc jeśli po pierwszych 7 coś Ci nie wyjdzie, masz jeszcze kolejne 358 aby to kontynuować! Nie czekaj do kolejnego Nowego Roku 🙂

Jestem pewna, że te wskazówki pomogą Ci zastosować zdrową dietę w nowym roku, a przede wszystkim wytrwać w niej na długo i w końcu spełnić swoje postanowienia noworoczne.

Jeżeli potrzebujesz indywidualnego planu żywieniowego zapraszam do współpracy: amalia@dietama.pl

Zdradzisz mi jakie są Twoje postanowienia noworoczne?


Po więcej dietetycznych faktów, przepisów i relacji zapraszam Cię na mojego Instagrama oraz Facebooka. Jeśli to przeczytałeś – zostaw po sobie ślad 🙂

Zapisz się na Newsletter DIETAmaBądź ze mną na bieżąco

Po zapisaniu się otrzymasz do pobrana darmową dietę na odporność – tygodniowy jadłospis w PDF.

Share This