Letnie, lekkie ciasto bez pieczenia. Sernik na zimno w dietetycznej wersji. Zamiast sera używamy tutaj skyra – wysokobiałkowego jogurtu bez zawartości tłuszczu. Ten pyszny deser będzie idealny na lato. Taka FIT wersja sernika ma 156 kcal w jednym kawałku!

Składniki:

  • 15 sztuk biszkoptów
  • 800 g skyra naturalngo
  • 2 opakowania galaretki truskawkowej
  • 400 g świeżych truskawek

1. Zacznij od zrobienia galaretki. W garnku zagotuj 500 ml wody i wsyp do niej dwie galaretki. Zdejmij z ognia i mieszaj aż do całkowitego rozpuszczenia się drobinek. Pozostaw do ostygnięcia.

2. W tym czasie spód tortownicy wyłóż papierem do pieczenia. Zamknij obręcz, jej boki posmaruj masłem i również przyklej paski papieru. Na spód wyłóż biszkopty.

3. Do miski włóż skyr i dolewaj stopniowo przestudzoną galaretkę (nie gorącą, ale wciąż płynną). Wymieszaj łyżką do połączenia, możesz sobie pomóc chwilę mikserem aby usunąć grudki. Masę odstaw do lodówki na ok. 30 min aby zrobiła się budyniowata.

4. Po tym czasie wylej połowę masy na biszkopty.

5. Truskawki umyj, oderwij szypułki i powtykaj w masę ostrym końcem do dołu.

6. Powoli wylej resztę masy aby zakryć owoce. (Truskawki mogą się lekko przemieścić).

7. Odstaw do lodówki na kilka godzin do całkowitego ścięcia się masy. A najlepiej na całą noc.

Smacznego!

Po więcej dietetycznych faktów, przepisów i relacji zapraszam Cię na mojego Instagrama oraz Facebooka.

Smakowało? Zostaw komentarz 🙂

Zapisz się na Newsletter DIETAmaBądź ze mną na bieżąco

Po zapisaniu się otrzymasz do pobrana darmową dietę na odporność – tygodniowy jadłospis w PDF.

Share This